שגריר ישראל באוקראינה: "שיירה של ישראלים הותקפה, יש הרוג ופצועים"

אסתי פלד No Comments on שגריר ישראל באוקראינה: "שיירה של ישראלים הותקפה, יש הרוג ופצועים"

שגריר ישראל באוקראינה מיכאל ברודצקי בריאיון ל"מהדורה המרכזית" סיפר על גל פניות נרחב של אזרחים וישראלים שמבקשים לצאת מהמדינה. השגריר סיפר על העזרה שמעניק משרד החוץ, הקשר עם הקהילות היהודיות והצעת התיווך של ישראל

צילום: הצלה אוקראינה
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שגריר ישראל באוקראינה מיכאל ברודצקי התראיין הערב (שני) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן והתייחס לאירוע הקשה בקייב בו נהרג אזרח ישראלי יהודי ואישר את הפרטים, "ישנו הרוג ישראלי אחד בעיר שנמצאת במרחק של כמה עשרות קילומטרים מקייב, ישנם עוד כמה פצועים בתקרית, היה ירי ואנחנו לא יודעים של מי. הייתה שיירה של ישראלים שהותקפה ולצערנו אחד נהרג".

השגריר סיפר על גל הפניות ליציאה מהמדינה, "אנחנו רואים עלייה בפניות, גם טלפונים וגם ישראלים שמגיעים למעברי הגבול, ישנו גל של אזרחי ישראל שמבקשים חילוץ מערים גדולות באוקראינה. אנחנו מנסים להסתייע בקבילות היהודיות שמארגנות הסעות למעברי הגבול. אנחנו עוזרים במעברי הגבול לזרז את המעבר. גם הנותנים סיוע בשטח של פולין".

השגריר הסביר כי "היהודים שחוצים את הגבול ורוצה לעשות עלייה, הסוכנות היהודית מטפלת בהם, לגבי שאר היהודים יש קהילות יהודיות שיכולות לעזור להם. לישראלים שעוברים את הגבול אנחנו נותנים מידע על מקומות לינה ואוכל, אבל הם בכוחות עצמם קונים כרטיס וטסים עצמאית חזרה לישראל".

על הגשת הסיוע על ידי ישראל סיפר השגריר, "יש משמעות מעבר להבעת הזדהות, אנחנו מתכננים משלוח הומניטרי של מזון, שמיכות, תרופות, אוהלים וכל מה שיכול לעזור לאוקראינה. אנחנו מצפים לסיוע בהיקף גדול שצריך להגיע בימים הקרובים".

על הצעת התיווך של ישראל אמר השגריר, "אנחנו מודעים לתהליכים שיש, השיחה בין ראש הממשלה לנשיא זלנסקי והשיחה אח"כ עם הנשיא פוטין אני לא יכול להתייחס. אבל אם אנחנו יכולים לעזור במשהו נעשה זאת".

השגריר התייחס לבקשה שחתמה אוקראינה להצטרפות לאיחוד האירופי ואמר, "אני מאמין שיש לכך משמעות סימלית בעיקר, לא מאמין שאוקראינה תצטרף לאיחוד האירופי, יש הרבה מעבר לכך, יש הרבה מערכים לעבור. אבל אוקראינה מסמנת את הכיוון שלה לכיוון מערבי אירופאי".

 



0 תגובות